About Me

“Any fool knows men and women think differently at times, but the biggest difference is this. Men forget, but never forgive; women forgive, but never forget.”

10 cara untuk melupakan bekas kekasih ..


Assalamualaikum

Putus cinta ! ramai yang merana kerananya kecuali anda seorang yang kuat semangat atau anda merasakan cukup mudah mendapat pengganti . Selalunya masalah mereka yang putus cinta adalah sukar melupakan kekasih, memadamkan kenangan dan rasa rindu yang bersarang dihati. Jika ini yang sedang anda alami , cara berikut mungkin boleh membantu anda menyelesaikannya .



 
 
  • Anggap Dia Tidak Wujud : perkara pertama perlu anda lakukan ialah berhenti berlakon bahawa dia masih lagi milik anda . Relakan sesuatu . Mereka biasanya bukan seorang yang sempurna dan tidak mustahil jika kena pada pujuk rayunya, maka hubungan anda akan kembali terjalin sedangkan hati masih sakit mengenangkan setiap perbuatannya . Anggap sajalah dia tidak wujud dalam hidup anda . 
  •  Tutup Buku : perkara kedua perlu anda lakukan ialah , tutup serapat-rapatnya setiap perkara yang pernah anda dan dia lakukan jika anda benar-benar mahu putus dengannya .Anda harus ingat anda mahu menamatkan semuanya .Anda mungkin sudah bertemu dengan orang lain dan dia juga sama .Jangan sesekali bertemu dengannya lagi bila hubungan anda putus .
  • Jangan Hubunginya Lagi : ini satu perkara yang perlu anda amati dalam banyak tip diberi .Apabila anda mengambil keputusan menamatkan sebuah perhubungan ,ambil perkara ini sebagai sesuatu yang serius . Jangan sesekali hubunginya lagi .Memang agak sukar melupakan seseorang yang pernah kita sayangi dan cintai namun ia bukan mengambil masa yang sangat lama untuk anda melupakannya . Buang semua nombor telefonnya , jangan sesekali SMS atau bertanya khabar tentangnya pada kawan-kawan yang mengenalinya .Biarkan masa berlalu mengikut takdir .
  • Sibukkan Diri : tanpa teman istimewa , anda mungkin punya banyak masa dengan diri sendiri . Anda boleh sibukkan diri dengan pergi ke gimnasium atau berjoging . Bukan saja baik untuk tubuh badan malah dengan kesibukan ini anda dapat melupakan dia dengan lebih cepat .Berita menariknya , bila ke gim , anda boleh melihat lebih ramai wanita lain disana .
  • Lupakan Semuanya : bunyinya seperti agak keras dan menakutkan namun anda perlu mempunyai hati kering untuk melakukannya .Membuang memori sebenarnya agak sukar kerana ia berkait rapat dengan hati dan perasaan namun tanyalah pada diri sendiri , sampai bila anda harus berkeadaan begitu. Mengapa anda harus menderita kerananya yang mungkin sudah punya kekasih baru saat anda merana mengenangkannya .Belajarlah menjadi orang yang kuat . Bukan pada tubuh badan tetapi pada hati .
  • Jauhi Kwan-kawannya : jika anda serius mahu melupakannya, anda perlukan pengorbanan .Mungkin agak sukar tetapi ia sangat baik untuk diri anda sendiri. Antara yang harus anda lakukan ialah jauhi kawan-kawannya. Jangan sesekali bertanya khabar lagi kerana anda akan mahu ambil tahu banyak perkara .Anda juga perlu jauhi tempat-tempat yang anda biasa pergi dengannya .
  • Jangan Ambil Barang-Barang : apabila anda sudah maju kehadapan, jagn sesekali berpatah balik atau menoleh ke belakang lagi . Apabila anda mula menoleh, anda akan mengingati lagi kenangan bersamanya. Apa sahaja barangan yang pernah anda berikan kepadanya, jangan sesekali ambil  kerana ia akan mengingatkan lagi anda kepadanya . Lebih membuat sakit hati jika barnag-barang yang anda berikan itu mahal harganya .
  • Keluar Bersama Kawan-kawan : kenangan sering kali membuatkan kita terbuai-buai dengan perasaan . Apabila kenangan datang menjelma , sudah tentu kita tidak berasa kuat lagi untuk menghadapinya . Justeru itu ,keluarlah bersama kawan-kawan anda. Habiskan banyak masa bersma mereka .Ia satu terapi yang paling baik untuk anda melupakan dirinya .
  • Pergi bersukan : bersukan mampu membuatkan tubuh badan lebih sihat selain akan membuatkan seseorang kelelahan. Jadi pergilah keluar bersukan kerana anda akan mudah tertidur pada malam harinya dan anda tidak punya masa untuk berangan lagi tentang bekas kekasih .
  • Selalulah ingati perkara buruk tentangnya : cinta itu indah jika anda selalu mengenang kemanisannya .Namun kalu hati sudah sakit, semuanya jadi benci .Satu perkara yang harus anda lakukan ialah mengingati kepahitan tau sesuatu yang buruk yang pernah terjadi antara anda dan dirinya. Anggap saja ia perkara menyakitkan hati dan membuatkan anda benci. Jangan sesekali mengenang kemanisan nanti anda juga yang sakit menanggung rindu . 
Sumber : Macam Macam Ada



Terima kasih sebab dah baca entry Amalina.. Apa kata korang bagi komen pulak yer ? :D

80 comments:

Unknown said...

Salam.. tenx ur information..(:

shahsyaz said...

biasanya, kita takkan lupakan ex kite, tp kite akan lupakan ape kenangan, janji, atau pun perkara2 manislah, wahahhahahaaa

OnE_nIeZuKa said...

sy jdkn ex sy kwn baik sy..
sebab dia yg tau perangai kite mcm ne..

hai...

jemput ke my giveaway
http://oneniezuka.blogspot.com/2012/09/giveaway-saya-mau-novel-dari-onenie.html

Anonymous said...

its not working ;:(((((((

syah said...

Salam, Aku try nak berpisah dengan gf aku sekarang. 3 tahun lebih bercinta, aku hanya merasa sakit :)

Unknown said...

susah betul untuk melupakan kekasih kite..bg aku biar kn ia belalu bergitu sahaja..mungkin ia sudah menemui org yang lebih baik pada kite aku redo dengan seada nye...??walau pon perit hati ini untuk melupakan nye.namun aku akan cuba??

Anonymous said...

Kalau ex ibunya dah anggap saya macam anak sendiri macam mana? Tu kira masih kenang ex kita juga ke?

Anonymous said...

Awek aku dh x cinta aku..p mampos la..aku benci dia..!!..aku pon hensem la..awek len pon aku bleh dpt .puiii...

sharol anuar said...

bila hati dah terpaut....amat sukar kita melupakan segalanya...kena plak becinta dgn pasangan yg msg2 dh berumahtangga...

Anonymous said...

aku masih menunggu gf aku setiap hari untuk contact aku sampai hari nih. walaupun hari raya dia masih x contact aku. Aku banyak berkorban demi dia tuhan ja tahu betapa sedihnya hati aku. Ya allah kuatkan lah hati aku kuatkan lah iman aku.

Anonymous said...

Cinta pertama takkan pernah dilupakan,semoga dia berbahagia dengan wanita pilihan hatinya.alhamdulillah kehidupan aku sekarang bahagia dan lg meniti hari2 bahagia bersama pilihan hati.even luka 10thn lepas takkan pernah baik sekurang2nya aku dah memaafkan org yg pernah melukai hati ini dan cuba terima cinta org yg betul2 ikhlas dgn aku.thankz 'R' sebab kau aku kuat menerima segala rintangan.mungkin kau bukan yg terbaik buat aku tp aku takkan pernah lupa cerita kita dulu...

Anonymous said...

SY tk dpt melupakan bks kekasih sy.dlu sy bukan main couple.kami saling mencintai.akhirnya sy tpksa kwin dgn plihan kluarga.slps sy kwin ,sy masih tdk dpt melupakannya.dia juga msih sygkn sy.sy tak dpt bg cinta sy untuk suami.sy bjnji dgan boy sy,untuk bercerai dgn suami.boy sy bg tempoh slame 2 tahun.sy cinta mati dgn boy sy,slps dua thun,sy bercerai.bila sy hbungi boy sy,dia bgtw yg dia dh ade org lain.sy sdih and tak dapat terima keadan ini.sampai skrg.mcm mane sy nk lupakannya.?tolongla sy.sy tak boleh jalinkan hubungan dgn suami kerana teringatkannya.TOLONG berilan pmdt

Anonymous said...

tp ex kite ney sekelas la weii , cmna nak lpakan ? pndh skola miss fren. lg pun ex aku ney baik ,sopan,cntik,pndai, xda bt kslhan . tlong la aku ya Allah .

Anonymous said...

sy x dpt lpkan ex sy . :( tlg la , ya Allah . kuatkn la hati hmbamu ini . Ex sy sklas dgn sy , cmna nak lpkan kalau hari2 nmpk dia . Dia baik sgt kt sy . . Prngai dia mnja sgt . . Kmi trpsah krna khndak kluarga dia .

Anonymous said...

Thnx fr the infrmtion .. even sakit tp hdup kna truskn ... rite?? :)

Anonymous said...

Aku baruterjadi harini. Aku tk boleh lupakannya.Dialah shbt, n kekasih aku :'(((

Anonymous said...

bagaimana saya nak lupakan ex sedangkan saya diuji oleh Allah. budak kelas saya rupanya 80% mirip macam ex saya dan nama dia pun sama dengan ex saya.bagaimana saya nak tempuhi selama 3 tahun sampai saya grad nanti? :-(

Anonymous said...

cakap senang, buatnya bukan mudah. hurm

Anonymous said...

Aku nak diaa balik..

Anonymous said...

dh lama tgu, tp smpai harini ta muncul2..msti dh bnci sgt agknya

Unknown said...

sedih lah , tak sangka bole putus..hmm,aku masih sayangkan dia..tp aku kne ptus jgk..

Anonymous said...

it's hard . . . :'( . .

Anonymous said...

tak sangka rasanya i googled about this huhu it's hard. but life must go on right. wanna find someone new to replace him.

nur afniza said...

thanks for your advise.:)

Amalia Salim said...

get rid of him!

Amalia Salim said...

get rid of him , senang je nk lupakan org mcm tuh . banyak lagi lelaki kt dunia yg boleh hargai kita. soo move on lah :')

Anonymous said...

8 tahun bercinta.. di rasakan sudah cukup yakin akan kesetiaannya... leka dengan keselesaan, akhirnya berpaling tadah... perbedaan agama di jadikan alasan.. dalam diam berhubungan dengan seorang lelaki yg dulunya pernah dia rasa rimas apabila bersama... entah ilmu apa yg lelaki asing dari seberang tu guna untuk memikat ex saya dalam masa singkat... semalam dia di pihak kita.. hari ni, dia berada di pihak lain.. drastik nya perubahan itu.. Mardina Alycia Marakus, selamat membantu pendatang asing... -_^

Anonymous said...

Susah utk melupakannya...namun terpaksa...:(

Anonymous said...

Aku bru ptus dgn ex..aku x sgka die sngup khianat cinta aku..die lg sngup hilng aku yg da lme knl, ssh sng bsme..tp die plih laki yg bru die knl..aku siap merayu2 lg..tp die mcm x ksh..hanya tuhan je yg tau derita yg aku tngung..insyaallah aku akn dpt lupa kn die 1 hri ni..

Anonymous said...

aku rasa info diatas mmg betul...aku pernah buat seperti info diatas...mmg menjadi...kena kuat semangat dan kena ingat jodoh adalah takdir Allah...

Unknown said...

Hidup saya kembali ! Selepas 8 tahun berkahwin, suami saya meninggalkan saya dan meninggalkan saya dengan tiga anak-anak kita . Saya merasakan seperti hidup saya adalah kira-kira untuk menamatkan , dan telah jatuh selain. Saya dihubungi Dr OKORO LOVE Eja dan selepas saya menjelaskan masalah saya, Dalam masa 3 hari suami saya datang kembali kepada kami dan tunjukkan kepada saya dan anak-anak cinta saya banyak dan memohon maaf untuk semua kesakitan dia telah membawa kepada keluarga. Kami diselesaikan isu-isu kami, dan kami lebih bahagia lebih berbanding sebelum ini Dr OKORO anda adalah ejaan kastor terbaik. Saya benar-benar menghargai ejaan cinta anda dibuang untuk saya untuk mendapatkan lelaki itu kembali ke hidup saya saya akan menyimpan berkongsi lebih testimoni kepada orang ramai mengenai kerja baik anda. Terima kasih sekali lagi Dr OKORO . Anda juga boleh menghubungi Dr OKORO melalui alamat e-mel: dr.okorospelltemple01@gmail.com sekiranya anda mempunyai apa-apa masalah anda boleh menghubungi orang ini untuk membantu beliau sentiasa ada di kuil untuk membantu anda menyelesaikan masalah anda Hubungi E-mel ialah: dr . okorospelltemple01@gmail.com HUBUNGI HIM TODAY VIA INI ALAMAT EMAIL : dr.okorospelltemple01@gmail.com SEBAGAI KUASA NYA ADALAH YANG TEGUH DAN SANGAT BERKESAN DAN TIDAK MEMPUNYAI kESAN BAD sebaliknya ia MEMPUNYAI KEPUTUSAN SANGAT BAIK SELEPAS Pemilihan Pelakon Eja .

NOMBOR Dr OKORO : +2348053209149
Hubungi Dr OKORO Via email: dr.okorospelltemple01@gmail.com

Anonymous said...

Saye cube lupekan dia..nk buang dia dri hdup sye..mslahnye..sye trpkse brjumpa dgnnye n brhubung dgannye..apeyg sye prlu buat?

Anonymous said...

Bagaimana saya Got Suami Ex Saya Kembali ...........

Nama saya Monique Kari , AM dari Amerika Syarikat . Saya tidak pernah percaya pada cinta jampi atau sihir sehingga i bertemu kastor ejaan ini sekali ketika saya pergi ke Afrika pada Jun tahun lepas pada sidang kemuncak perniagaan saya bertemu seorang lelaki bernama Dr ogboni , adalah berkuasa dia boleh membantu anda membuang , jampi-jampi untuk membawa kembali s cinta saya kekasih menimbulkan masalah disiplin pergi mencari beberapa satu untuk mengasihi anda membawa balik wang yang hilang dan wang sihir mengeja atau mengeja untuk kerja im yang baik sekarang bahagia & bukti hidup cos lelaki itu i telah mahu berkahwin meninggalkan saya 4weeks sebelum perkahwinan kami dan kehidupan saya adalah terbalik cos hubungan kita telah hidup selama 3 tahun saya benar-benar mencintainya , tetapi ibunya adalah terhadap saya dan dia tidak mempunyai pekerjaan yang baik membayar supaya ketika saya bertemu kastor ejaan ini, saya memberitahu dia apa yang berlaku dan menjelaskan keadaan perkara untuk dia pada mulanya i adalah belum membuat keputusan, ragu-ragu dan ragu, tetapi saya hanya memberikannya cuba dan dalam 6 hari ketika saya kembali ke cukai teman lelaki saya ( kini suami saya ) dia memanggil saya dengan sendiri dan datang kepada saya meminta maaf bahawa segala-galanya telah diselesaikan dengan ibu dan keluarganya dan dia mendapat temu duga kerja baru jadi kami perlu berkahwin saya tidak percaya ia Cos kastor musim hanya meminta nama saya dan nama teman lelaki saya dan semua saya mahu dia berbuat baik kita bahagia berkahwin sekarang dan kami menjangkakan kanak-kanak kecil kita dan suami saya juga mendapat pekerjaan baru dan kehidupan kita menjadi lebih baik dalam kes sesiapa memerlukan kastor ejaan untuk membantu beberapa alamat e-mel beliau : ogbonispelltemple@gmail.com

Anonymous said...

Bagaimana saya Got Suami Ex Saya Kembali ...........

Nama saya Monique Kari , AM dari Amerika Syarikat . Saya tidak pernah percaya pada cinta jampi atau sihir sehingga i bertemu kastor ejaan ini sekali ketika saya pergi ke Afrika pada Jun tahun lepas pada sidang kemuncak perniagaan saya bertemu seorang lelaki bernama Dr ogboni , adalah berkuasa dia boleh membantu anda membuang , jampi-jampi untuk membawa kembali s cinta saya kekasih menimbulkan masalah disiplin pergi mencari beberapa satu untuk mengasihi anda membawa balik wang yang hilang dan wang sihir mengeja atau mengeja untuk kerja im yang baik sekarang bahagia & bukti hidup cos lelaki itu i telah mahu berkahwin meninggalkan saya 4weeks sebelum perkahwinan kami dan kehidupan saya adalah terbalik cos hubungan kita telah hidup selama 3 tahun saya benar-benar mencintainya , tetapi ibunya adalah terhadap saya dan dia tidak mempunyai pekerjaan yang baik membayar supaya ketika saya bertemu kastor ejaan ini, saya memberitahu dia apa yang berlaku dan menjelaskan keadaan perkara untuk dia pada mulanya i adalah belum membuat keputusan, ragu-ragu dan ragu, tetapi saya hanya memberikannya cuba dan dalam 6 hari ketika saya kembali ke cukai teman lelaki saya ( kini suami saya ) dia memanggil saya dengan sendiri dan datang kepada saya meminta maaf bahawa segala-galanya telah diselesaikan dengan ibu dan keluarganya dan dia mendapat temu duga kerja baru jadi kami perlu berkahwin saya tidak percaya ia Cos kastor musim hanya meminta nama saya dan nama teman lelaki saya dan semua saya mahu dia berbuat baik kita bahagia berkahwin sekarang dan kami menjangkakan kanak-kanak kecil kita dan suami saya juga mendapat pekerjaan baru dan kehidupan kita menjadi lebih baik dalam kes sesiapa memerlukan kastor ejaan untuk membantu beberapa alamat e-mel beliau : ogbonispelltemple@gmail.com

Aini ain said...

Aq pun pernah merasakan kecewa tpi lelaki tu langsung x hargai kewujupan aq die anggap aq seolah olah yang aq dh mati yg kt sni aq nk ckp kat lelaki 2 aq tetap syg kt die wlaupun die dh memilih kwn aq aq tetap tunggu ko blik kt aq smula i love you kmk

walden kayla said...

My name is glory Ella,Am from UK,i never believe there will ever be a solution to my relationship problem with my lover. my lover called smith Moore threw me out of his house and brought in another lady who he now feels the only best for him. until one day i receive a phone call from a friend in the city that my man is going out on a date with another woman in town, i told her i am also surprise too, because since smith Moore has left me he hardly think nor call me. so after some few days my friend called Martha called me and told me that she has found a man that is very powerful, and he is a great herbalist from Africa, truly we all knows that Africans are blessed with so much herbal voodoo powers which they use to help much people, so he told me that the man name is Dr mako , that she will forward his email address for me so that i can contact him for help, so truly she sent me Dr mako email address and i contacted him that faithful day. he mailed me after a great while that my man will be back to me if only i believe on his work,so after some days i receive a phone call from smith Moore, and he started begging that i should please forgive him against all he had done to me.. he begged me of breaking my heart and letting the other lady a new heart. he promise me never to let go. now i and Smith Moore are now planning to get married as soon as possible. we are both back with the great powerful love spell and blinded with Dr mako spell, we are happy and glad. so i thank you sir for the great help you offer to me, because i think today this might be the only ways and means i can ever thank you of your work.. i am glad. you can contact him for a love spell today at: makotemple@hotmail.com thank you sir. Email him on: makotemple@hotmail.com

Anonymous said...

Shakira Elliot Says

Am giving this testimony cos am happy

My name is Shakira Elliot from Houston,taxes.i never believed in love spells or magic until i met this spell caster once. when i went to Africa in June 28th 2013 this year on a business summit. i ment a man called DR SHAKES SPEAR. He is powerful he could help you cast a spells to bring back my love’s gone,misbehaving lover looking for some one to love you, bring back lost money and magic money spell or spell for a good job.i’m now happy & a living testimony cos the man i had wanted to marry left me 3 weeks before our wedding and my life was upside down cos our relationship has been on for 2 years… i really loved him, but his mother was against me and he had no good paying job. so when i met this spell caster, i told him what happened and explained the situation of things to him..at first i was undecided,skeptical and doubtful, but i just gave it a try. and in 6 days when i returned to taxes, my boyfriend (is now my husband ) he called me by himself and came to me apologizing that everything had been settled with his mom and family and he got a new job interview so we should get married..i didn’t believe it cos the spell caster only asked for my name and my boyfriends name and all i wanted him to do… well we are happily married now and we are expecting our little kid,and my husband also got a new job and our lives became much better. in case anyone needs the spell caster for some help, email address: shakesspear23@yahoo.com OR shakesspear23@gmail.com

GREAT SHAKES SPEAR i thank you very much thank you in 1000000 times.. if not you i would have been losted and wasted thank you. Email Him Through his email address... shakesspear23@yahoo.com OR shakesspear23@gmail.com

please make sure you contact him for any financial difficulties okay..

What a powerful man such as DR SHAKES SPEAR.. he is so much powerful..\\ email him for any difficulties.. shakesspear23@yahoo.com OR shakesspear23@gmail.com

Anonymous said...

i am here to give testimony of how i got back my husband, we got married for more than 9 years and have gotten two kids. thing were going well with us and we are always happy. until one day my husband started to behave in a way i could not understand, i was very confused by the way he treat me and the kids. later that month he did not come home again and he called me that he want a divorce, i asked him what have i done wrong to deserve this from him, all he was saying is that he want a divorce that he hate me and do not want to see me again in his life, i was mad and also frustrated do not know what to do,i was sick for more than 2 weeks because of the divorce. i love him so much he was everything to me without him my life is incomplete. i told my sister and she told me to contact a spell caster, i never believe in all this spell casting of a thing. i just want to try if something will come out of it. i contacted supremetemple@hotmail.com for the return of my husband to me, they told me that my husband have been taken by another woman, that she cast a spell on him that is why he hate me and also want us to divorce. then they told me that they have to cast a spell on him that will make him return to me and the kids, they casted the spell and after 1 week my husband called me and he told me that i should forgive him, he started to apologize on phone and said that he still live me that he did not know what happen to him that he left me. it was the spell that he traditional spell hospital casted on him that make him comeback to me today,me and my family are now happy again today. thank you Dr papa for what you have done for me i would have been nothing today if not for your great spell. i want you my friends who are passing through all this kind of love problem of getting back their husband, wife , or ex boyfriend and girlfriend to contact supremetemple@hotmail.com.or call +27799527702 and you will see that your problem will be solved without any delay.

broken heart said...

patut x aku break dgn bf aku..aku baru tau yg dia ada bestfriend n bestfriend dia ni perempuan..miss A dgn bf aku ni mcm msing2 ada perasaan cintaa..ya allah tlg laa..srsly aku xboleh thn lagi..

Unknown said...

Sakitttt

Anonymous said...

Bru 6 hari aku putus.aku setia dia curang..bengkak hati.6 bulan aku bersama.aku benci lelaki itu.

Anonymous said...

Terlalu sukar utk melupakan....tp aku akan cuba dan terus mencuba utk lupakan nya

Anonymous said...

Terlalu sukar utk melupakan....tp aku akan cuba dan terus mencuba utk lupakan nya

Anonymous said...

Walaupun genggamannya kuat tetapi bukan milik kita akan terlepas jua....ku bersyukur alhamdulillah..
Bila aku dgr lagu wani ft juzzthin ni....aku rsa lega skek...kecewa mmg tak terucap...mata bengkak2 sbb stiap kali igt dia...laju jer air mata ni mgalir...dia tglkn aku sbb dia tak bahagia dgn aku....even wpon aku tatang dia bgai myk yg pnuh...so..igtlah..pujuk hati...kalo kita rsa ujian kita ni besar n berat...pasti ada org lain ujiannya lebih hebat n besar dpd kita.Allah kan ada utk kita tp kita yg slalu lupakn Dia...alhamdulillah msh dpjgkn umur...semoga kwn2 yg lain tabah dan kuat hadapi dugaan...kita makin lama makin dewasa...patut makin matang bfikir apa yg baik utk kita..jgn ekot hati n prasaan...

Anonymous said...

Bagi aku pula cara terbaik nak lupa kan Ex dekatkan diri pada maha pencipta in shaa allah ada jalannnya

Anonymous said...

Bagi aku pule care nak lupe kan Ex kite tu dekat kan diri kepade maha pencipta in shaa Allah Ada jalannya

ayu said...

askum saya ayu saya baru saja ditinggl kn kekasih.sy tak thu ap punca nya..ye mmg kami kerap bergaduh dan mking dgn peragai sy n buat die rimas..tpi smua sy dah mtk maaf..diw ckp.sy desak die ajk bkwin..kmi dah bkwn lma..3 thun die mtk sy tggu die.mcm2 y di jji kn.mcm jdi sy.ttp sabar...byk.y sy sabar pnh jgk sy nk tggl kn die.tpi die mryu tak blh.kata nya..die ckp sy smggt die..iye mking.sy n.cuma alat utuk die bsuka2 kt sini..sy tak fhm.die tak.ckp dgn.sy sdri nk putus knpa..sy ingt die tak kn buat pda sy spti smua lelaki..yg pnh sy kwn.rpa nya sy slp..die pon sama cuma mperguna kn sy sja...iye mking die polis kerja kerja kerajaan dan sy cuma kerani biasa sja..tpi tak baik buat mcm n..sy iklas.cinta kn die..syg byk.berkorbn utuk nya tpi sy dilukai..dihina..cukup la klu tak mahu kn sy.jgn la mencaci sy mcm ni...upama sy n tak berguna...allhamdullh sy redor dgn takdir allh..mking ad hikmah utuk smua n..sy doa kn die akn bhgia slalu...sy tak baik.tak cantik.tak smpurna..sy bkn malaikar..cari lh yg lbih baik dari sy.mking n ksilpn sy mgenali lelaki sperti nya...tq

Anonymous said...

Sy bosan...sy je yg chat dia, dia buat tak tau. Jawab chat ala kadar je...kdg menyakitkan hati.Sy nak diam mulai skrg...nak tengok klu dia betul x sukakan sy....so jgn nak contact sy lagi...spy sy bole mulakan hari2 yg baru dengan tenang...pasti akan ku temui lelaki yg lebih baik dan benar2 mencintai ku...amen!

Anonymous said...

Cinta Allah adalah cinta sejati..

Anonymous said...

Cinta Allah adalah cinta sejati

Anonymous said...

manis berjanji dari segala segi... at one point dia tinggalkan saya mcm tu je. hati saya sakit dia tuhan yang tahu. bila saya start move on, dia datang balik, mengharapkan sebuah kemaafan.... dia datang seperti memberi harapan balik terhadap hubungan kitorg. bila hati saya mengharapkan dia seperti dulu, rupanya dia hanya anggap saya sebagai KAWAN. Allah je tahu perasaan saya sekarang ni. bila kita terlampau mengharapkan seseorang lebih dari kita mengharapkan Allah, maka Allah tidak reda dengan hubungan itu. now, saya tengah in process of covering my heart and soul yang dah tak tahu kemana hilang. doakan saya kuat......

Nathalie said...

My name is Nathalie I am from Frace...My life is back!!! After 2
years of Broken
marriage, my husband left me with two kids . I felt like my life
was about to end i almost committed suicide, i was emotionally down
for a very long time. Thanks to a spell caster called Dr. EGBOR,
who help me bring me back my ex husband. i have never believe a
spell caster in my life until i decided to give it a try hopfully
it works. i we always publish your name DR EGBOR. all thanks to
you. please address Your requests to the following address:
(egborspellhome(at)gmail.com)
OR VIA contact number(+2349052680015)
Do not forget to share to help your loved ones who are in need
PERSON NOT SERIOUS TO ABSTAIN
=======================================================
Nama saya Nathalie Saya dari Frace ... Hidup saya kini kembali !!! selepas 2
tahun Broken
perkahwinan, suami saya meninggalkan saya dengan dua kanak-kanak. Saya rasa seperti hidup saya
adalah kira-kira untuk menamatkan i bunuh diri hampir komited, i emosinya turun
untuk masa yang sangat lama. Terima kasih kepada caster ejaan dipanggil Dr. EGBOR,
yang membantu saya membawa saya kembali bekas suami saya. i tidak pernah percaya
mengeja kastor dalam hidup saya sehingga saya membuat keputusan untuk mencubanya hopfully
ianya berfungsi. i Kami sentiasa menyiarkan nama anda DR EGBOR. semua terima kasih kepada
anda. sila menangani permintaan anda ke alamat berikut:
(Egborspellhome (at) gmail.com)
ATAU MELALUI nombor telefon (+2349052680015)
Jangan lupa untuk berkongsi untuk membantu orang tersayang anda yang memerlukan
ORANG TIDAK SERIUS untuk menahan diri

Anonymous said...

My name is Nathalie I am from Frace...My life is back!!! After 2
years of Broken
marriage, my husband left me with two kids . I felt like my life
was about to end i almost committed suicide, i was emotionally down
for a very long time. Thanks to a spell caster called Dr. EGBOR,
who help me bring me back my ex husband. i have never believe a
spell caster in my life until i decided to give it a try hopfully
it works. i we always publish your name DR EGBOR. all thanks to
you. please address Your requests to the following address:
(egborspellhome(at)gmail.com)
OR VIA contact number(+2349052680015)
Do not forget to share to help your loved ones who are in need
PERSON NOT SERIOUS TO ABSTAIN
=======================================================
Nama saya Nathalie Saya dari Frace ... Hidup saya kini kembali !!! selepas 2
tahun Broken
perkahwinan, suami saya meninggalkan saya dengan dua kanak-kanak. Saya rasa seperti hidup saya
adalah kira-kira untuk menamatkan i bunuh diri hampir komited, i emosinya turun
untuk masa yang sangat lama. Terima kasih kepada caster ejaan dipanggil Dr. EGBOR,
yang membantu saya membawa saya kembali bekas suami saya. i tidak pernah percaya
mengeja kastor dalam hidup saya sehingga saya membuat keputusan untuk mencubanya hopfully
ianya berfungsi. i Kami sentiasa menyiarkan nama anda DR EGBOR. semua terima kasih kepada
anda. sila menangani permintaan anda ke alamat berikut:
(Egborspellhome (at) gmail.com)
ATAU MELALUI nombor telefon (+2349052680015)
Jangan lupa untuk berkongsi untuk membantu orang tersayang anda yang memerlukan
ORANG TIDAK SERIUS untuk menahan diri

Unknown said...

sis sabar ....sis minta pada Allah supaya kuatkan hati sis ..hanya Allah yg dapat tolong kita waktu sedih

Tyron Snel said...

Nama saya Camelia dari Amerika Syarikat Saya mempunyai bukti bagi memberi kira-kira caster ejaan yang besar (Dr.Ogbe). Saya pernah seorang wanita yang tidak pernah mempunyai terima kasih kanak-kanak untuk Dr.Ogbe satu-satunya lelaki yang boleh membantu anda dengan apa-apa masalah yang anda hadapi dalam kehidupan. Saya telah berkahwin dengan seorang lelaki yang baik dan indah, dan kami telah berkahwin selama 11 tahun tanpa isu, saya dan suami saya perlu meletakkan kesalahan ke atas diri kita sendiri. Selepas 1 tahun saya melihat kawan lama yang sangat baik saya dan saya berkongsi masalah saya dengan dia dan dia memberitahu saya tentang caster ejaan dipanggil dia tahu, saya tidak pernah percaya pada semua tetapi dia memberitahu saya bahawa dia adalah satu-satunya penyelesaian, saya memberitahunya saya tidak berminat dan saya tidak akan melakukan perkara sedemikian. 3 bulan datang dan keluarga tidak mempunyai pilihan dan mereka membuat keputusan suami saya mendapat satu lagi isteri yang sanggup menerimanya cucu, saya juga mengambil keputusan untuk tidak diketepikan jadi saya hubungi caster ejaan pada e-mel (theangelsofsolution@gmail.com). Saya mendapat jawapan dari dia dan saya menjelaskan segala sesuatu kepada-Nya, Ia mengatakan kepadaku segala yang perlu saya lakukan dan memberikan saya jaminan bahawa saya akan mendapat kebahagiaan saya. Dia membikin bagi saya dan bertanya kepada saya untuk berkasih sayang dengan suami saya dan saya lakukan dan selepas 1 bulan i mendapat tanda-tanda dan ketika saya menghubungi seorang doktor keluarga beliau memberitahu saya i mengandung .. Terima kasih kepada lelaki yang baik dan hebat ini Dr.Ogbe untuk kerja-kerja yang baik dan saya mengesyorkan beliau t semua orang di luar sana. Beliau tidak mempunyai lain seperti dia nasihat saya kepada semua kawan-kawan saya yang melalui apa-apa masalah seperti:

Jika anda sedang melepasi sebarang masalah seperti,

(1) Jika anda mahu bekas anda kembali.
(2) Jika anda sentiasa mempunyai mimpi buruk.
(3) Anda mahu untuk dinaikkan pangkat di pejabat anda.
(4) Anda mahu wanita / lelaki untuk mematuhi kata-kata anda.
(5) Jika anda mahu kanak-kanak.
(6) Anda mahu menjadi kaya e.t.c.

Dr.Ogbe anda benar-benar jawapan kepada semua masalah dengan powers.You anda boleh menghubungi beliau di e-mel beliau theangelsofsolution@gmail.com dan mendapat permintaan anda ..

Tyron Snel said...

Nama saya Camelia dari Amerika Syarikat Saya mempunyai bukti bagi memberi kira-kira caster ejaan yang besar (Dr.Ogbe). Saya pernah seorang wanita yang tidak pernah mempunyai terima kasih kanak-kanak untuk Dr.Ogbe satu-satunya lelaki yang boleh membantu anda dengan apa-apa masalah yang anda hadapi dalam kehidupan. Saya telah berkahwin dengan seorang lelaki yang baik dan indah, dan kami telah berkahwin selama 11 tahun tanpa isu, saya dan suami saya perlu meletakkan kesalahan ke atas diri kita sendiri. Selepas 1 tahun saya melihat kawan lama yang sangat baik saya dan saya berkongsi masalah saya dengan dia dan dia memberitahu saya tentang caster ejaan dipanggil dia tahu, saya tidak pernah percaya pada semua tetapi dia memberitahu saya bahawa dia adalah satu-satunya penyelesaian, saya memberitahunya saya tidak berminat dan saya tidak akan melakukan perkara sedemikian. 3 bulan datang dan keluarga tidak mempunyai pilihan dan mereka membuat keputusan suami saya mendapat satu lagi isteri yang sanggup menerimanya cucu, saya juga mengambil keputusan untuk tidak diketepikan jadi saya hubungi caster ejaan pada e-mel (theangelsofsolution@gmail.com). Saya mendapat jawapan dari dia dan saya menjelaskan segala sesuatu kepada-Nya, Ia mengatakan kepadaku segala yang perlu saya lakukan dan memberikan saya jaminan bahawa saya akan mendapat kebahagiaan saya. Dia membikin bagi saya dan bertanya kepada saya untuk berkasih sayang dengan suami saya dan saya lakukan dan selepas 1 bulan i mendapat tanda-tanda dan ketika saya menghubungi seorang doktor keluarga beliau memberitahu saya i mengandung .. Terima kasih kepada lelaki yang baik dan hebat ini Dr.Ogbe untuk kerja-kerja yang baik dan saya mengesyorkan beliau t semua orang di luar sana. Beliau tidak mempunyai lain seperti dia nasihat saya kepada semua kawan-kawan saya yang melalui apa-apa masalah seperti:

Jika anda sedang melepasi sebarang masalah seperti,

(1) Jika anda mahu bekas anda kembali.
(2) Jika anda sentiasa mempunyai mimpi buruk.
(3) Anda mahu untuk dinaikkan pangkat di pejabat anda.
(4) Anda mahu wanita / lelaki untuk mematuhi kata-kata anda.
(5) Jika anda mahu kanak-kanak.
(6) Anda mahu menjadi kaya e.t.c.

Dr.Ogbe anda benar-benar jawapan kepada semua masalah dengan powers.You anda boleh menghubungi beliau di e-mel beliau theangelsofsolution@gmail.com dan mendapat permintaan anda ..

Anonymous said...

Ko bongok,dah ada laki nk lg kat ex

Unknown said...

Sy nk lupakan ex yg penting kan diri tu.. 8thun still sama perangai.marah2 bru elok jer prangai.. klu break blh pulak urus dri sndri..bebel sbb syg.. tpi cam haram ati kita lak yg sakit..sy tgal kn dia tpi sy xleh lupakan dia..

Unknown said...

Sy nk lupakan ex yg penting kan diri tu.. 8thun still sama perangai.marah2 bru elok jer prangai.. klu break blh pulak urus dri sndri..bebel sbb syg.. tpi cam haram ati kita lak yg sakit..sy tgal kn dia tpi sy xleh lupakan dia..

Anonymous said...

4 tahun bercinta.. Banyak kenangan manis.. Akhirnya aku kena tinggal macam tu je.. Ex call lepas tu dia kata dia terpaksa putuskan hubungan kami.. Perasaan tak boleh di gambarkan masa tu.. Aku tak tau apa salah aku.. Kami takde gaduh pun.. Tak sampai seminit dia block wasap aku.. Aduhaii.. Aku call/text banyak kali tapi tak di layan.. Sakit hati Ya Allah.. Aku tak tau nak move on macam mana.. Terlalu banyak kenangan manis antara kami.. Doakan aku supaya aku kuat 😢😢😢

Unknown said...

Tiap2 hari berckp pstu tiba2 hilang dri hidup sy mmg sngt sakit. Sy dah tak tahu nak buat mcam mane.. sy dah cuba tpi bukan senang.. Kami tak sekufu tpi sy tak kisah.. sy syg dia sepenuh hati sy.. Sy harap sy kuat.. moga bertemu dengan orang yg betul2 setia dan ikhlas dengan diri sy.. miss you

Anonymous said...

I never believed i would be healed someday.This disease started circulate all over my body and i have been taking treatment from my doctor, few weeks ago i came on to search the internet if i could get any information concerning the prevention of this disease, on my search i saw a testimony of someone who has been healed from (HARPS and other from ALS) by this Man DR.OKABEN and she also gave the email address of this man and advise we should contact him for any sickness that he would be of help, so i wrote to dr.okabenherbalspell@gmail.com telling him about my (Hepatitis B and Skin Tag) he told me not to worry that i was going to be cured!! hmm i never believed it, well after all the procedures and remedy given to me by this man few weeks later i started experiencing changes all over me, so i went to my Doctor for test again, when the result came out, behold i was totally free from the Hepatitis B as the Doctor OKABEN assured me, So friends my advise is if you have such disease or virus like HSV, HPV, HBV,MNA, ALS Cancer or any other at all you can email DR.OKABEN Name: DR. OKABEN Email: dr.okabenherbalspell@gmail.com Tell: call +2349029519146 Whatsapp: +2349029519146

Unknown said...

😢

Unknown said...

Aku tahu ia dosa. Aku cuba kuatkan hati supaya terus setia kpd suami. Ya Allah Kau Maha Pengampuan

Anonymous said...

Bukan senang nak lupakan orang yang kita sayang , sakit tuh mmg perit , Allah je yang tahu betapa kita rindu pada dia, Ya allah , jodohkanlah ku dengan dia

Anonymous said...

Kehidupan adalah baik apabila anda mempunyai kasih sayang anda di sekeliling anda, saya katakan ini kerana apabila saya mempunyai masalah dengan kekasih saya saya tidak pernah melihat kehidupan sebagai perkara yang baik tetapi terima kasih kepada Dr. AGBAZARA dari TEMPLE AGBAZARA, kerana membantu saya membuang ejaan yang membawa kekasih saya kembali kepada saya dalam tempoh 48 jam. Suami saya meninggalkan saya untuk wanita lain selepas 7 tahun perkahwinan, tetapi Dr.AGBAZARA membantu saya membuang mantra yang membawa dia kembali kepada saya dalam masa 48 jam. Saya tidak akan memberitahu anda lebih banyak maklumat mengenai diri saya, tetapi saya hanya akan menasihatkan mereka yang mempunyai masalah di sana hubungan atau perkahwinan untuk menghubungi TEMPLE Dr.AGBAZARA menerusi butiran ini melalui;
( agbazara@gmail.com ) atau hubungi beliau di Whatsapp: +2348104102662

Unknown said...

Terima kasih atas sharing. Hubungan kami dah masuk 5 tahun. Mula2 kenal, mula2 bercinta semua manis, bhgia. Waktu tu dia tidak ada apa2, hidup 100% sy tggung. Selepas beberapa tahun dia uruskan biz sepupunya di kg dia, income cuma cukup2 mkn & seperti biasa sy akan bantu dia tiap2 bulan. Waktu tu hubungan kami ok wlpun tinggal berjauhan. Ada masa call, ada masa video call sampai hari2.. Alhamdulilah. Dan sy selalu bawa dia pergi bercuti ke dlm dan luar negeri.. Kami happy.. Kami bhgia wlpun duit sy dah habis krn semua tu sbb cinta. Tp awal tahun ini dia berjaya membuka satu lg biz baru. Dari awal sy terlibat sama2 membantu dan berhabis utk mulakan biz baru nya itu.. Mcm2 dugaan sblum biz bermula. Ramai sedara mara & kwn2 dia xsupports tp sy tetap setia bg kata2 semangat. Dia pernah ckp yg dia silap buat keputusan mulakan biz ini dan dia ckp yg dia lps ni akan merempat krn akan gagal byr hutang pinjaman. Tp sy xpernah patahkan smgat dia, hari2 bg peransang agar dia positif dan kuat. Dan sy sentiasa berjanji kiranya dia gagal atau merempat, sy sentiasa akan bantu dia sampai bila2. Duit, harta benda, tenaga dan semuanya utk dia sbb dia Cinta Agong sy. Sy terlalu sygkan dia.
Tapi langit xsentiasa cerah.. Seminggu mulakan biz seolah olah gagal, tiada sambutan. Sy bantu dia dr segi promosi di semua laman solsial. Tak sampai 3 hari biz dia terus meletops dan dapat sambutan hinggalah hari ni sentiasa dipenuhi pelanggan. Sy tumpang gembira & bangga bila dia telah berjaya.
Skrg dah 3 bulan biz baru dia bermula, dia maju & berjaya.. Tp dlm tempoh itu juga dia mula lupai sy.. Msg jarang, call mmg xpernah apatah lg nak buat video call. Dulu ada slmt pagi syg, dulu ada gd nite syg.. tp skrg dah xde. Bila nak pergi sana jumpa, dia bg mcm2 alasan.
Ntahlah, perlu ke utk sy teruskan hubungan ini. Wang, harta benda semua sy dah korbankan utk dia krn cinta..
Skrg ni kalau nak tggu msg dr dia mmg xde, bila sy msg sepatah dia jwb sepatah.. Lps tu hilang.. Bila sy desak dia memberontak & akan minta putus.. Sbb sygkan dia, sy terpaksa mgalah.. Tapi sampai bila???

bedahh spokk said...

haha..tu la balasan mnta cerai.jntan tu mmg xguna la

bedahh spokk said...

haahhaa u bingaii

cash loan said...

Do you need a Loan?
Are you looking for Finance?
Are you looking for a Loan to enlarge your business?
I think you have come to the right place.
We offer Loans atlow interest rate.
Interested people should please contact us on
For immediate response to your application, Kindly
reply to this emails below only.
Whats app +919205646839
helpfiance@gmail.com

Please, do provide us with the Following information if interested.

1) Full Name:………
2) Gender:………
3) Loan Amount Needed:………
4) Loan Duration:………
5) Country:………
6) Home Address:………
7) Mobile Number:………
8)Monthly Income:…………………
9)Occupation:………………………
)Which site did you here about us…………………

Thanks and Best Regards.
helpfiance@gmail.com
Whats app +919205646839

Anonymous said...

MEMAKANKAN BAGAIMANA MENDAPATKAN SUAMI EX ATAU KEMAHIRAN EKAT? RAHARI LEBIH LANJUT DI SINI ADALAH PELUANG ANDA ANDA EMAIL YAKAYATEMPLE@GMAIL.COM ATAU PANGGIL +2347050270227 Saya GOT MINYAK DENGAN SPELL LOVE SANGAT KUASA.

Anonymous said...

DR YAKAYA SPELL ADALAH SPELL TERBAIK SAHAJA SEPERTI UNTUK MENGGUNAKAN MEMBAWA KEMBALI KE ATAS KELUARNYA. KAMI TAHU ADA ADALAH SEMASA BERBAGAI BAHAWA KAMI TIDAK PERMINTAAN UNTUK MEREKA UNTUK MUNGKIN TETAPI TIDAK BOLEH MUNGKIN MUNGKIN MUNGKIN MUNGKIN MUNGKIN KAMU TIDAK MUNGKIN MENCINTAI KANAN SAMA ANDA MENCINTAI ATAU HER, BAGAIMANA HANYA MUNGKIN HANYA MEMUTUSKAN UNTUK BERJALAN DENGAN ANDA BAGAIMANA MEREKA TIDAK BERLAKU CINTA ANDA MEMILIKI UNTUK SAYA ATAU ANDA MUNGKIN MEMILIKI SELURUH RAHASIA YANG MEMERLUKAN BAHAWA YANG MEMANGKAN KE BREAK ATAU BULAN BEBERAPA BULAN ATAU TAHUN, BAGAIMANA ANDA PERLU MEMBANTU BELUM MENDAPATKAN ATAU KEMBALIYA HANYA HUBUNGI DR YAKAYA VIA EMAIL ALAMAT YAKAYATEMPLE@GMAIL.COM ATAU PANGGILAN HANYA NAMA NAMA ITU +2347050270227 UNTUK MEMBANTU ANDA

Monica said...

Hai pandangan yang anda tahu ada mantra untuk memenangi cinta kembali dari bekas. Saya sudah melakukannya. Saya suka membaca tentang hubungan dan cara membuatnya berfungsi, bagaimana untuk memperbaiki hubungan, dan bagaimana untuk menjaga kehidupan percikan api, walaupun cara bercakap dengan mereka cara tertentu untuk membuat mereka berfikir cara yang berbeza tentang keadaan dan anda. Jika anda memerlukan nasihat atau mahu memenangi semula bekas anda, cubalah ini: augusmimi789@gmail.com salinan dan mesej yang berikut (augusmimi789@gmail.com) Ia akan mengubah mentaliti anda dan mendapatkan apa yang anda mahu.

Monica said...

Hai pandangan yang anda tahu ada mantra untuk memenangi cinta kembali dari bekas. Saya sudah melakukannya. Saya suka membaca tentang hubungan dan cara membuatnya berfungsi, bagaimana untuk memperbaiki hubungan, dan bagaimana untuk menjaga kehidupan percikan api, walaupun cara bercakap dengan mereka cara tertentu untuk membuat mereka berfikir cara yang berbeza tentang keadaan dan anda. Jika anda memerlukan nasihat atau mahu memenangi semula bekas anda, cubalah ini: augusmimi789@gmail.com salinan dan mesej yang berikut (augusmimi789@gmail.com) Ia akan mengubah mentaliti anda dan mendapatkan apa yang anda mahu....

Monica said...

Hai pandangan yang anda tahu ada mantra untuk memenangi cinta kembali dari bekas. Saya sudah melakukannya. Saya suka membaca tentang hubungan dan cara membuatnya berfungsi, bagaimana untuk memperbaiki hubungan, dan bagaimana untuk menjaga kehidupan percikan api, walaupun cara bercakap dengan mereka cara tertentu untuk membuat mereka berfikir cara yang berbeza tentang keadaan dan anda. Jika anda memerlukan nasihat atau mahu memenangi semula bekas anda, cubalah ini: augusmimi789@gmail.com salinan dan mesej yang berikut (augusmimi789@gmail.com) Ia akan mengubah mentaliti anda dan mendapatkan apa yang anda mahu.

Monica said...

Hai pandangan yang anda tahu ada mantra untuk memenangi cinta kembali dari bekas. Saya sudah melakukannya. Saya suka membaca tentang hubungan dan cara membuatnya berfungsi, bagaimana untuk memperbaiki hubungan, dan bagaimana untuk menjaga kehidupan percikan api, walaupun cara bercakap dengan mereka cara tertentu untuk membuat mereka berfikir cara yang berbeza tentang keadaan dan anda. Jika anda memerlukan nasihat atau mahu memenangi semula bekas anda, cubalah ini: augusmimi789@gmail.com salinan dan mesej yang berikut (augusmimi789@gmail.com) Ia akan mengubah mentaliti anda dan mendapatkan apa yang anda mahu.

azzatul azwin said...

Terima kasih, akak! Dia sekali buat saya gila bayang dekat dia.

Unknown said...

Btul

Adams said...

Hey tony! Nama saya Julia, terima kasih atas ketenangan maklumat yang anda bagikan mengenai Dr. Iyabiye mengenai penyembuhan hepatitis, dia dalam keberkahan saya menghubungi dia dan saya sembuh selepas memohon rawatannya. Beliau menghantar saya ubat melalui khidmat kurier DHL yang mudah untuk saya dapatkan dan mengambil ubat selama 4 minggu dan saya pergi ke hospital selepas itu untuk ujian dan negatif. Saya datang ke sini untuk memberitahu anda bahawa anda betul-betul di mana-mana ubatnya, semuanya baik dengan saya sekarang. Terima kasih banyak - banyak. Hanya sekiranya ada sesiapa di luar sana yang ingin menghubunginya, di sini adalah kenalannya: iyabiyehealinghome@gmail.com Panggilan / Whatsapp: +2348072229413

Anonymous said...

Wow, that's what I was looking for, what a stuff! existing here at this website, thanks admin of this website.